Social Media

Adakah esok masih ada?

Adakah esok akan masih ada?

Ya betul, esok masih ada.

Bezanya, kita ada atau tiada...

Saya nak kongsikan satu kisah benar yang terjadi dalam agensi tempat saya bernaung.

PENGAJARAN DARI KISAH BENAR.

Lelaki berumur 41 tahun, signed up takaful, Total protection RM1 Juta.

Turned up kena buat check up sebab health reason.

Beliau ini selalu bagitau busy... busy... tak sempat... tak sempat... nanti... nanti... meeting... oversea.
..apabila agent dia remind untuk buat check up.

Time ni, proposal masih pending.


Dapat berita, beliau meninggal dunia..


Ya betul, akan ada yg cakap takde rezeki..saya setuju 100% sebab Tuhan sudah tetapkan begitu. Nothing we can do about it except accepting as it is.

Bagi kita yang masih hidup, apa yang kita boleh belajar dan jadikan iktibar dari kisah benar?

Macam mana nak jawab bila isteri beliau tanya? Macam mana dengan anak-anak, sedangkan bapa sign up utk survival anak-anak.

I dont know...

Me as a wife, aku tak tau apa perasaan aku kalau aku diuji perkara yang sama. It’s a huge impact..

RM1 juta tak mungkin dapat kembalikan suami/bapa yg hilang. Namun, adanya RM1 juta atas ikhtiar semasa hidup, logically... byk perkara boleh diselesaikan/dipermudahkan terutamanya penyelesaian harta pusaka arwah & hutang arwah..

.

.

Apa perasaan anda?

Masih nak bertangguh lagi?

Nak carum takaful,hubungi saya sekarang 👇🏻

www.wasap.my/60126564742

www.wasap.my/60126564742

www.wasap.my/60126564742

Estelle Paya Roni

PruBSN Takaful


Post a Comment

Theme by BD